onsdag 3 december 2008

Byxfrossa ger sömnbrist...

Ibland tar man sig inte tid utan man ROFFAR åt sig tid... och varför ska man sova när man kan sy?? På natten kan ingen höra dig sy, eller var det i rymden kan ingen
höra dig gråta?? I onsdags ägnade jag varje ledig sekund åt ett litet byxprojekt eftersom jag ville ha med mig lite kläder på julmarknaden jag och en kollega skulle ha på jobbet på torsdagen. Och vips så hade jag sex par härliga brallor i storlek 62/68 och 74/80!! Jag hade också huvudvärk och ringar under ögonen men det är ju småsaker i sammanhanget.

Mönster: ugglor, kaniner och lanskap i Meedoms form 0 med lång mudd i midjan. Modifierat Meedom till velourbrallor med lite mer pös: midjehöjd (utam mudden) form 0, form 1 över rumpan och sen form 2 till benvidden - mer pös än de här men inte "riktiga" pösbyxor.

Tyg: Ugglor och lanskapstyg från Jofotex, velour från Mjuka Tyger, kaniner från JNYdesign, mudd från Jofotex.

Bråttom bråttom = dålig bild... Och kaninerna och oranga velouren är sålda så det blir ingen bättre på dem heller :-) Uppdaterar kanske med en på de turkosa velourisarna för lite pösdokumentation!


1 kommentar:

  1. SNYGGT! Vad kul att ha marknad på jobbet! Håller helt med, ibland måste man sno tid trots att det inte finns. Sova är överskattat... eller...

    Vore kul att se pösdokumentation!

    SvaraRadera