lördag 27 december 2008

Julkaniner

Igår åkte jag en sväng till närmaste köpcentrum för att inhandla klappar till stundande paketlek hos grannarna. En spännande upplevelse då de bygger om hej vilt (köpcentret, inte grannarna) och det har kommit flera nya affärer. Bland annat finns nu ett litet Åhlens där och jag blev glatt överraskad av deras tygavdelning. Inte stor men naggande god! Fina vävde tyger och bra basutbud på kantband, tryckknappar, vanlig sytråd, stoppning etc - sånt där som när det är slut kan göra att en nöööödsituation uppstår ;-)

Och så låg de här kaninerna - som tydligen är juliga (?) i halva-priset-på-jultyg-lådan! Vad jag ska ha dem till?? Ingen aning men de var ju så söta att en meter fick följa med hem. Ångrar nästan att jag bara tog en meter... ett sånt fint hyllvärmartyg hade man ju kunnat ha mer av...

Egentligen är jag i teorin emot köpcentrum... det blir ju liksom inget kvar i centrum till slut. MEN i praktiken åker jag ändå till köpcentret fast att det är kanske bara någon kilometer längre in till centrum (där för övrigt redan nämnda affär finns i en betydligt större upplaga). Jag har bara ingen lust att leta parkering och betala dyrt för densamma. Och så har jag inte ork/tid att åka runt för att shoppa/handla mat/hitta till apoteket osv. Så den största anledningen är faktiskt att den tid jag har för shopping nuförtiden räcker ungefär till att handla mat - och om man gör det i köpcentret (där man kan köpa ALLT även om det blir i tråkiga butikskedjebutiker) hinner jag illafall titta in i skyltfönstren :-)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kikar tillbaks i din blogg! Fina saker dy sytt!

    Jag har också köpt kanintyget (dock på ordinarie pris... ) och funderar på vad jag ska sy av det. Tips?

    SvaraRadera