onsdag 3 december 2008

Två julmarknader på en vecka!

Ja, i torsdags förra veckan så hade jag, en kollega och kollegans kompis vår - som vi nu nog kan kalla traditionsenliga - julmarknad. Tror det är tredje året eller så?! Antalet besökare hade (som vanligt) kunnat vara betydligt fler med tanke på att vi jobbar i ett stort kontorshus med maaassor med folk. Men vi har vår trogna och köpstarka kundkrets så affärerna gick bra :-D På bilden syns det mesta i mitt sortiment, några julkort och smycken hade jag också. Det finns en hel del som kommit till innan bloggen föddes och därmed är obloggat - dessutom är det m,in mamma som stickat och virkat de flesta av mössorna. Kaffekoppen var dock inte till salu... Kollegan hade (också som vanligt) massa fina smycken och kollegans kompis hade både gjort bland annat gjort jättefina mosskransar och kokat knäck så utbudet var faktiskt väldigt juligt!

Extra kul att jag fick min första beställning på ett par byxor! Kaniner i storlek 74 läggs till "att-göra-listan"!

I söndags var det adventsmarknad i min "by" - det var inte lika lyckat tyvärr. Kallt och väldigt lite folk, de flesta var "närmast sörjande" till de fikabrödssäljande skolklasserna. Det är ju så tråkigt att vara kundlös! Och inte bara för pengarnas skull, är ju liksom urtrist att stå och glo i tre timmar... Ja ja, det gick runt iallafall om man tänker att intäkterna täckte bordshyra, kaffe, våffla, två lotter och två snurr på chokladhjulet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar