torsdag 3 december 2009

Scarfs/dregglisar - eller varför sy bara en?!

Jag ger mig på en liten trendspaning och konstaterar att om diskussioner kring den ultimata pösbrallan var den hetaste potatisen när jag började blogga för lite mer än ett år sen - så är det "varför sy bara en" som är i ropet just nu!

Och så är det ju, när man har stökat fram allt så kan man ju lika gärna klippa ut två plagg - eller fler - när man ändå är igång. Eller varför inte ungefär förtielva... Jag brukar passa på att klippa ut dregglisar när jag ändå håller på med något projekt, perfekt att göra en dregglisbaksida istället för att få en stuvbit. En dag klippte jag ut några extra framsidor. Och några extra baksidor så det skulle matcha. Sen började jag sy -vips hade jag sisådär 50 dregglisar... Tre har försvunnit in i pojkarnas högar (blev fel med knapparna när jag bekantade mig med prymtången) och fem såldes utan att fastna på bild - men det blev några kvar att fota :-) Alla till salu och finns i shopen!






3 kommentarer:

  1. Hej, tänk att jag hittade din inspirerande blogg bara sådär! Jätte kul att se allt fint du gjort. Jag vill gärna ha tips hur hur man får dessa "dregglisar" i rätt form? Dvs den där "pösen"/fina bubbland högst upp på framsidan? Förstår du vad jag menar? Jag har själv sytt några, men har då sytt avig mot avigsida och sen vänt dem, men finare när man syr ihop sådär och sen får den fina pösiga kanten.. Jag blir jätte glad om du ger mig tips. se gärna min blogg www.loobisdesign.se
    du kan antingen maila mig på charlotta@loobisdesign.se eller skriva på bloggen.
    mycket tacksam för svar

    SvaraRadera