tisdag 8 december 2009

Body nr 2 - eller är jag med i en sekt?!

Eftersom jag så snart jag hörde/läste om "varför bara sy en-sekten" kände att där hör jag hemma så blev det förstås en body till (och ytterligare två på väg...) i storlek 56. Var inte helt nöjd med mönstret till min premiärbody - har ingen att prova på här hemma men det kändes liksom inte som om proportionerna blev rätt. Och så hade jag ju glömt att jag lovat min latmask att undvika raglan på sånt som ska komma nära CP:n.

Mönster: jag började om med mönstret, bläddrade i mina böcker (bla Meedom och Gunther), kikade på nätet och klättrade upp på vinden och hämtade ner en hög bodys i olika storlekar. Kan konstatera att "köpebodys" är väääääldigt olika stora! Utgick från Meedoms form 1 upptill - i stort sett inget kvar av ursprungsmönstret förutom vinklarna i ärmarna mellan de olika storlekarna. Ingen av mina storlekar är lika som ursprungsmönstret. Nederdelen har jag tolkat fritt utifrån bilder och mina barns avlagda varianter. Har ritat upp mönstret i stl 44 (vad jag nu ska med det till men jag fick bara lust att göra det), 50, 56 och 62, en 68 är på gång. Ja, jag har ju inte uppfunnit bodyn - men just precis den här bodyn har jag "hittat på" :-)

Material: Kaniner och interlock från JNYdesign.

Och? Nöjd med slutresultatet även om jag inte lyckades 100 med kantbandet nu heller, men det gick att fixa. Får hoppstygn, alldeles för många, så det går åt massor med tid till att fixa det... Suck! Storleken känns bra, måste hitta en bebis att prova på! Har beställt nya kantband med
mindre text att vika runt kant eller sy dubbelt. Tog lite mörkare bakgrundsfärg än sist, blev snyggare nu tycker jag.

6 kommentarer:

  1. Har du provat att byta nålar ;) Drt löste mina hoppstygn senast!


    Ser jättefin ut! Jag som älskar bodys kom just på att jag lovat dig mina mått också. Hjärnan är i byrålådan på obestämd framtid tror jag. Och vad gäller CP och kuvertringning - det var inte så smärtfritt som jag hade hoppats!

    SvaraRadera
  2. Kanonfin och mkt snygga lappar! Om jag bara hade en liten, liten del av ditt tålamod att göra mönster vore jag lycklig... :-) Förresten - ny, öppen syblogg skapad! http://hallonpajensyr.blogspot.com Har inte hunnit premiärskriva inlägg än - bara kopierat in några gamla. Men nu har jag en iaf! :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin!! Visst är det roligt att komma på olika lösningar och testa fram ett "nytt" mönster?!

    SvaraRadera
  4. Vilket tjusigt resultat. Önskar jag också hade sådana mirakelmaskiner :-)

    SvaraRadera