tisdag 29 december 2009

Gå-bort-socka

En klapp till! Ett par, som jag kallar dem - gå-bort-sockor, fick nytt hem hos sambons pappas sambo. Riktigt snygga och sköna sockar - perfekta att dra på sig när man kommer tillbaka från fjället och ska mysa framför brasan på björnfällen! Ja... eller ta med sig när man ska hem till någon som har kallt på golvet - eller istället för inneskor till festklänningen.

Inga pluspoäng för fotot som verkligen inte gör dessa skönheter rättvisa - men när man räcker över paketet med kommentaren "hoppas det är rätt storlek, prova genast och håll upp foten - jag måste fota till bloggen...". Ja, då blir fotokvalitén därefter :-D

Mönster: stickade på strumstickor nr 8 efter mönster nr 109-48 (kolla gärna bilden där - syns hur snygga de är "på riktigt") på Garnstudios hemsida.

Material: DROPS Eskimo 200 g inköpt på lokala garnaffären.

Och? Glad mottagare, rätt storlek - hoppas de kommer till användning! Följde mönstret och lade upp löst - slutade med att jag fick sticka om en hel socka. Lite krångligt att få till det snyggt med minskningarna i skaftet, har stickat ett par förut och då var jag arg hela skaften (ganska länge alltså eftersom de går en bra bit upp på vaden) - men den här gången fick jag kläm på det! Snabbstickat, som alltid med Eskimo.

6 kommentarer:

  1. Jättefina! Själv har jag precis köpt strumpstickor och vanligt raggsocksgarn - tänkte få gå en liten kurs hos sambons farmor, så jag har nog rätt långt kvar till sådär fina sockar.

    SvaraRadera
  2. Superfin gå bort socka! Jag är riktigt svag för finsockor.

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Ett av dina 4 påbörjade projekt slutförda eller? Jag har just köpt galet mycket garn från USA... ojoj undrar när jag ska hinna allt jag villl

    SvaraRadera
  4. Nu har det varit tyst länge här. Hoppas att allt är bra?!

    Du har något att hämta på min blogg! Tack för dina härliga inlägg :)

    SvaraRadera