fredag 7 november 2008

Restgarnspyssel

Förra helgen åkte stickorna fram - fick för mig att det var dags att minska garnlagret. Dessutom behövdes ett par sockar BUMS till treåringen eftersom vi åkt till mormor och morfar utan varma skor... Så ett par sockor i storlek 26 blev till under en kväll.

Dessutom lyckades jag avsluta ett par vantar, även de till treåringen. Vantarna har jag stickat en sisådär tre-fyra gånger om... Först bytte jag färg till ett garn som visade sig vara en annan kvalitet och vanten blev stenhård i den randen... repa upp. Sen tyckte jag det blev fel färgordning... repa upp. Till slut avslutade jag med svart... känns inte helt rätt men nu är de iallafall klara och gillas av sonen :-)

Garnet är Eskimo från Drops, mitt favvogarn. Vantar på stickor 3,5 och sockor på nr 6. Mönstret är lite på känn ur minnet från "Stora boken om handarbete".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar