fredag 14 november 2008

R som i ruskig ratad raglan...

Jaja, hur dum får man va?! Raglan i randig, superstretchig trikå var väl kanske inte det bästa nybörjarprojektet precis... Mönstret är Meedoms form 1 i storlek 98 och tyget köpte jag på Syfestivalen (drygt 1,5 meter för 25 kr så inga tårar behöver spillas över dyrt förstört tyg). Det blev väl egentligen inte så illa - förutom att inget blev som det skulle och att tröjan inte är färdig och nog aldrig kommer bli det... Nu kanske jag bryter mot någon hemlig bloggregel, bara kasta ut ett halvfärdigt projekt såhär... men det är ju faktiskt bara ett trevande försök för mig och Jan-Ove att lära känna varandra :-)

Först var jag ju tvungen att anstränga mig och tänka när jag skulle rita av mönstet för att få till det rätt i halsen på fram och bakstycke. Och sen klippte jag ut mönsterdelarna fel så att passningen i raglansömmen blev grön-vit... Hm, av två onda ting valde jag att offra den tajta halsen (som bara skulle fått en "muddrullå" men nu fick bred muddkantning) för att få ränderna rätt. Perfekt blev det inte men ok för ett första försök. Ingen bra kombination att vara slarvig OCH petnoga samtidigt. Så fort jag inser att det ska gå åt pipan så hafsar jag ännu mer vilket inte gjorde resten bättre.

Kanske fållar och tränar lite dekorsömmar när CP:n landat, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar