fredag 31 oktober 2008

Dra me baklänges på en rattkälke!!

Alltså. Som nybliven sybloggare suuuuger man ju i sig allt som de erfarna pysslarna strösslar sina inlägg med. Alltså suktar även jag efter Meedoms bok. Därför vill även jag sy underbara retroskapelser inspirerade av Elsebeth Gynthers mönster. Gynther har jag lyckats låna på bibblan - har iofs inte blivit något sytt eftersom jag även suktar efter en overlockmaskin - men det är ändå skönt att veta att jag iallfall i teorin hade kunnat sy något ur boken (utom hjälmmössan då som var det som jag tänkt börja med eftersom mönsterarket är sönderklippt, morr...).

I går hade jag besök av pysselfränden Hallonpajen och det var underbart att unisont få hänge sig åt att sukta efter velour och känna att man inte är den enda i världen som inte är helt säker på hur man ser skillnad på interlock, singeljersey, jersey och allt det andra. Jag visade såklart upp min tygsamling och mina syböcker som för tillfället består av två olika av Gynther från bibblo och en hyfsad om barnkläder som jag köpte i förbifarten på rea (tror det var i mataffären men jag kommer inte ihåg riktigt). Jag meddelar stolt att jag lyckats paxa Meedoms bok som ska komma med bokbussen nästa vecka - ungefär här börjar Hallonpajen hyperventilera och stönar fram MEN. DU. HAR. JU. DEN. DET. ÄR. JU. DEN. HÄR. BOKEN.

Jag böjer mig fram och läser på bokryggen, jo men mycket riktig, titta - det står ju Meedom där. Jaha, här sitter jag alltså och har den där boken som alla (ja iallafall många eftersom den inte finns att köpa ny någonstans) vill ha och har inte ens märkt det... Det går liksom inte att beskriva den känslan, jag bara skrattar för mig själv och tänker på hur fantastisk jag skulle tyckt den varit om jag inte redan hade den...

Nu fattas bara overlock/cover/kombinationsmaskinen eller vad det nu blir som (förhoppningsvis) följer med hem från Syfestivalen!

Dra me baklänges på en lite rattkälke vad kul man kan ha åt helt underbara i-landsproblem ibland!! Moahhhhahhhhahha!

2 kommentarer: