fredag 10 oktober 2008

Pimpat barnmöbler!

Äntligen avslutat projekt göra i ordning en barnmöbel! Först hade jag inte tid, sen hade jag ingen färg och när jag väl hade färg och tid hittade jag inget sandpapper... osv. Skapande är ju en process men det behöver ju inte ta ett halvår att få till en sån här grej...

Möbeln köptes obehandlad på IKEA och har fått två strykningar med vit vattenbaserad färg. Skivan är klädd med vaxad bomull för att tåla målning och sånt, hade väl varit ännu bättre med riktig vaxduk men både jag och sonen tyckte att det här tyget var snyggast av de som fanns hemma. Och att skjuta upp projektet ytterligare för att vänta på att någon skulle få tid att köpa vaxduk kändes inte aktuellt. Tyget är fäst med hjälp av limpistol. Grymt snyggt om jag får säga det själv - och det får jag ju :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar