onsdag 15 oktober 2008

Hafsiga men hyfsade kaniner!

Igår fick jag plötsligt för mig att lillknodden MÅSTE ha ett par vantar NU. För det var ju så kallt...eller eh, det var det inte alls men det kan ju bli. Och så kunde jag bara inte låta bli kanintyget längre. Hade ju tänkt inviga det med att sy en mössa ur Elsebeth Gynthers bok som jag lånat på bibblan - men någon (hemska hemska människa) hade klippt bort mönstret på mönsterarket :-O Och Bibblan har sett det men bara gjort en notering i boken om att "mönsterark sönderklippt" och daterat det för en evighet sen. Eller de kanske inte sett att något fattas utan bara trott att det är hörnet som är borta. Kanske dags för dem att köpa in en ny komplett bok? Och då behöver ju den gamla någonstans att bo...

Iallafall, så hafsade jag ihop ett par vantar i ren panik. Mönstret från Gynthers "Sy till barnen 0-4 år" hade tumme och ingen mudd men utgick ifrån det ändå och fixade till allt eftersom. Vändsydde och fodrade med fleece, inte så färgmatchat men det syns ju inte. Superirriterande att jag tappat bort (hur nu det gått till, måste städa...) min braiga tygsax.

Blev ju nästan ok (men långt ifrån perfekt) med elastiska sömmen på gamla maskinen (iallafall på utsidan...) - men tänk vad otroligt tjusigt det hade blivit med en overlock. Och tänk en liten täcksöm någonstans... Eller så kanske det hade räckt om jag inte fantiserat om andra symaskiner och koncentrerat mig på den jag har :-)

1 kommentar: