torsdag 25 mars 2010

Vårmössor till låtsaskusinerna!


Nog för att jag unnar skåningarna lite vår - men liiite kallt kan det väl vara någon tidig morgon eller så?! Iallfall lagom väder för de här vårmössorna som har åkt med posten till "låtsaskusinerna" i vårt sydligaste landskap. Släktskapet är egentligen obefintligt - men någon här fick för sig att tvillingknoddarna minsann var våra kusiner och så får det vara. Jag och mamman är goda vänner sen studietiden så om kidsen vill vara kusiner så är det ju bara ytterligare en anledning att hälsa på varandra!

Material: tåg från Jofotex och fordon från Mjuka tyger.

Mönster: eget.

Och? Nöjd! Och mottagarna med!

9 kommentarer:

  1. Ingen fara. Mössor kan man ha året om. Dom är coola, sköna, och man får inte håret i ansiktet. Och i detta fall är dom snygga också :-)

    SvaraRadera
  2. Supersnygga! Har helt missat tågtyget - superläckert!!

    SvaraRadera
  3. Mkt snygga kan mamman till låtsaskusinerna intyga :)

    Tack tack snälla du för mössorna, så gulligt av dig, vi blev alla jätteglada!

    Måste passa på att tacka för frukosten också förresten, skulle man kunna få receptet på bullarna, de var sååå smarriga?

    Kram
    Karolina

    SvaraRadera
  4. Å snart kanske det finns en riktig kusin...:)

    SvaraRadera
  5. Vi vill förstås hälsa på riktig kusin också - och överösa med mössor!

    Eh... receptet... nog för att jag hummade lite när någon sa att jag bakat... Men receptet är hemligt - tror inte att Coop avslöjar sånt :-D På påsen som bröden kom i stog det iallafall miniciabatta :-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha, vilket lurendrejeri :)

    Förresten kan jag meddela att vi fått många komplimanger för de fina mössorna!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Kommer nog lite mössor som är till salu här snart om det är någon som är sugen på en egen!

    SvaraRadera
  8. Baahhhhhhh !! haha !!
    Nu var vi på Skånesdjurpark igår och SÅG dessa två mössor på 2 söta små pojkar. Gissa om vi hade bry med att kolla upp vad det stod på märket !?
    Haha, för att gå fram å fråga om det var hon (Karolina ser jag att hon heter här) som sytt kom ju inte på frågan... Svensk och reserverad som man är ;)
    Meeeen vi snokade rätt på det tillslut efter zoomande med kameraobjektiv osv.
    Kände ju igen tygerna, då vill man DIREKT veta vem det är som gjort :)
    Mycket fina *s*

    SvaraRadera
  9. Oj oj, min första paparazzi-upplevelse...läskigt. I alla fall så kan jag berätta att det faktiskt var en familj som kom fram till oss när vi var i djurparken och frågade om mössorna, så jag tipsade om bloggen. Vi får väl se om det dyker upp en beställning :).

    SvaraRadera