fredag 12 mars 2010

Vågad vårmössa!

Blev ingen tur till Syfestivalen för mig (snöstorm...) så jag tänkte att alla pengar jag "sparat" på att stanna hemma kunde gå till tyginköp! Så kom det sig att vågade ränder i grönt och lila, turkos och röda moln i jersey och matchande velour från JNY fick flytta hem till mig.

De vågade ränderna pockade på uppärksamhet och nöjde sig inte med att bli tvättade och vikta... De viskade att "även om det är en hel del snö på marken så är luften tillräckligt varm för vårmössa"!

Material: vågade ränder från JNY.

Mönster: hitte-på - mössan är dubbel, klippt i ett stycke med inprovningar.

Och? Tyget är ju så snyggt, ett sånt där man blir glad av! Mönstret blev ok, blev lite kantigt vid spetsen på inprovningarn det ska ritas om en aning. Sen är det det där med storlekarna... mätte noga och tänkte att den skulle bli till minsta trollet men den blev lite för stor. Den här gången löstes det ju enkelt genom att sätta mössan på brorsan :-)

4 kommentarer:

  1. Det var väl kul att pengarna kom att läggas på sy-intresset i alla fall. Själv har jag skaffat mig en liten "extraknäck" som inbringar några hundralappar i veckan så att jag i alla fall kan unna mig ett par meter tyg i veckan utan att det går ut över hushållskassan. (Vill också poängtera att det handlar om en acceptabel extraknäck och så klart inget "oacceptabelt" )

    SvaraRadera
  2. Härlig mössa! JA det är tur när det blir för stort att de antingen växer i eller passar storasyskon!

    Så du sparade pengar på att inte åka på festival ;) haha! alla sätt att motivera tyginköp är bra ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefint med en lite längre mössa. Och coolt tyg. De mössor jag har sytt ser du här http://simsalabimbloggen.blogspot.com/2010/03/nya-mossor.html och här http://simsalabimbloggen.blogspot.com/2010/02/magic-cap.html

    SvaraRadera