tisdag 29 september 2009

Premiär för dockkläder!!

Provade att sy brallor till baby born-dockan idag - och hur lätt och snabbt gick inte det?! Och hur gulligt blev det inte?! Ytterligare en sak att snöa in på... Två par blev det så dockans kompis fick rycka in och modella. Men det går ju inte an att vara ute utan tröja så här års! Ni vet vad det betyder... jag "måste" sy (minst) en tröja också :-) Kanske nåt att utmana kantbandsapparaten med!

Mönster: knåpade ihop ett efter eget mönster till byxor i storlek 50.

6 kommentarer:

  1. jo, det har jag också på att göra listan! för det kan man ju göra själv...om man har tid ;-)

    SvaraRadera
  2. Fina dockkläder! Måste man sy så måste man ;-) Det är riktigt roligt att sy sådana här små kläder.

    SvaraRadera
  3. Jag vet - det är som ett gift att sy dockkläder! så små tygbitar som behövs, jättekorta sömmar att sy och så blir det så sött! jättefina brallor!

    SvaraRadera
  4. Men åh så söta! Är det inte himla pilligt med muddar på så små byxor? Jag har inte sytt några dockkläder än men nu blev jag lite sugen ju :-)

    SvaraRadera