lördag 26 september 2009

Han är här nu! Det börjar lukta kärlek banne mig!

Han är här nu Dan-Ove, och jag tror vi kommer bli bra vänner - kanske till och med kära! Jag har läst hela instruktionsboken (nästan...) och provat många av funktionerna. Han verkar praktisk och lätt att ha att göra med. Men han behöver mig ju inte... han kan ju sy sex olika knapphål helt själv - man behöver ju inte ens titta på! Nästan lite fusk eller?! Massor med bling har har också och det är inte helt lätt att hålla reda på alla olika pressarfötter som alla verkar ha sin egen speciella lilla uppgift här i livet.

Kantbandsmolijoxen till CP:n har också landat och trots att jag var fast besluten att inte låta den krångla så kan jag väl inte påstå att det blivit några lyckade resultat - men nu har jag surfat runt och läst alla bra bloggtips så snart blir det nya försök!

Har under två kvällar jobbat hårt på UFO-lådan och den är nu helt TOM!! Ut ploppade 11 par byxor, 2 t-shirts, 2 dregglisar, ett antal små handdukar/tvättlappar och lite prylar som behövde lagas. Några projekt blev till dregglisdelar och något hamnade i sopan. Allt detta ska förstås dokumenteras noggrant :-)

Sov gott - själv har jag drömt om symaskiner senaste nätterna... *nördvarning*

7 kommentarer:

  1. Å vad avundsjuk jag blir! Själv fick jag bara plocka upp maskinen från kartongen för att snabbt gömma undan för barnen i väskan och sen har vi haft gäster och jag har inte fått röra den!Suck. Man kanske skulle få en släng av lite heshet lagom till måndag? ;-)

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Nördar är vi allihopa ;-).

    SvaraRadera
  3. Oj! En tom UFO-hög?? Tycker att min bara växer hela tiden...

    SvaraRadera
  4. Grattis! Den verkar avancerad.

    :O En tom UFO-låda! Imponerande!

    SvaraRadera
  5. Wow vilken skönhet ;-)
    Och en tom Ufo-låda! Det lär nog aldrig ske hemma hos mig...

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte vad som är mer värt ett grattis:ny symaskin eller tom UFO-låda?!

    SvaraRadera
  7. TACK för alla glada kommentarer - måste väl tillägga att det är sy-UFO-lådan som är tom. Jag vill helst inte säga det högt men jag har en stick-och-virk-UFO-låda också... I den ligger bland annat en mössa till sambons bror som jag hållt på med i hm, låt se... tre år!! Ska det bli den här julen han får den?! ;-)

    SvaraRadera