torsdag 10 september 2009

Ny hoodie!

En ny hoodie har sett dagens ljus! Fick en fråga om jag kunde sy upp ett set med tröja och byxa - tröjan helst med luva. Jag har ju ett bra mönster på omlotthoodie i rätt storlek men på den är det dubbla framstycken, känns aningens varmt för en "inomhuströja". Så... jag började knåpa!

Eftersom jag gillar att omlottringningen gör det lätt att ta på och av plagget (och så är det snyggt + att jag inte är någon hejare på knäppningar än...) ville jag behålla den. Istället för att klippa två hela framstycken klippte jag ett helt och en "överdel". "Överdelen" stickade jag fast i det hela framstycket med täcksöm. Abrakadabra, en ny hoodie är född ;-)

Beställaren hade nog inte tänkt sig röd velour - men jag fick en vision när jag började rota runt bland tygerna - ska visa upp den och se om modellen gillas och det kan ju alltid bli fler i andra tyger!

Mönster och sömnad: ungefär samma som den här hoodien - men med ett helt och ett halvt framstycke + att jag använde kedjesömmen ist för täcksöm vid kantning av luvan.

Och? Gött!



2 kommentarer: