fredag 11 september 2009

Inspiration, organisation, kuddar och korgar!

Har vabbat nästan hela veckan och "lagom" sjuka barn har gett en del tid till att pyssla. Mest har jag städat - både i min "ateljé" och i övriga huset. Organiserat upp bland tyger och annat - igen! Mitt lilla pysselrum är ju så litet så minsta lilla projekt som åker fram gör att det blir stökigt och trångt... plocka undan är inte min starka sida ;-)

Har bockat av några punkter på att-göra-listan, det har blivit två överdrag till madrassen i sonens växasäng och två förvaringskorgar till köket. Och så jobbar jag vidare på UFO-högen! En hel del UFO:n har blivit nya (men fräscha) UFO:n ;-) - misslyckade projekt har antingen klippts till dregglisar eller förpassats till återanvändningslådan.

Kuddfodralen är sydda i flodhästar från IKEA - måttade på kudden och sydde. På baksidan är det omlottöppning så att det ska gå lätt att ta av och tvätta.

Förvaringskorgarna är sydda i ett tyg från Åhlens, kunde inte motstå det på rean :-) En korg till mig och en till sambon för prylar, plånböcker mm som annars ligger överallt i köket. Sambons korg blev visst inte så lyckad... såg att tyget fått ett tvättveck + att jag vände mönstret åt fel håll. Som tur är så syns det ju bara om man tittar noga ;-) Men usch vad man slarvar när man syr till sig själv - skulle ju aldrig nöjt mig med det resultatet om den skulle till någon utanför familjen. Ärligt talat är jag väl inte så nöjd nu heller eftersom jag ältar det här ;-D

Mest spännande den här veckan (eller förra helgen om man ska vara noga) var att ett gäng bloggare träffades och fikade på Strömmnings initiativ! Strömming har jag träffat i verkligheten men de andra var nya ansikten. Roligt att träffa er "på riktigt" - od andulky, Moi!, Doris & Assar, Daling!! Vi fikade, bekantade oss och smidde diverse planer inför framtiden - spännande! Om allt går enligt planerna ses vi snart igen, då med symaskinerna i sällskap.

1 kommentar:

  1. Kanonfina korgar! Älskar tyget :-)
    Hur får du till så snygg botten -just nu är jag inne i en fas där botten bara inte vill sig!

    SvaraRadera