lördag 18 april 2009

Återvinning


Inför visning och flytt så har jag gjort ett litet försök att rensa ut bland alla prylar. Tog en sväng till Röda Korset med en och annan möbel, lite leksaker, skor och kläder. Skulle bara kolla lite i butiken... och det slutade med att jag kom ut med två gardinlängder och ett mönster.

Längderna är i ett kraftigt tyg, ca 150 x 80 cm. Inte helt felfria, lite blekta i kanterna och i ett veck - men det känns ändå som ett fint fynd. Så härlig färg! Undrar vad det ska bli...

Av mönstret kan det kanske bli en kjol till mig. Förmodligen är en gammaldags 38:a alldeles för liten för mig men det borde inte vara alltför svårt att justera.

Tyget var ju alldeles för vårigt och fint för att bli kvar i affären, 15 kr längden är ju småpotatis och ett mönster för en femma är ju inget att tala om... Ja hm, jag hade iallafall mindre saker med mig när jag gick än när jag kom :-)

4 kommentarer:

  1. Schysst tyg! Röda korset? Här i stan? Måste kolla upp :-D

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd!! Snyggt mönster, kul med något till sig själv!

    SvaraRadera
  3. tack, vad gullig du är!! Jag köper gärna grå ringar av gamla modellen om det flyter upp några. Vårt hem är också en vadring med prylar fram o tillbaka från lokala röda korset.
    Ljuvliga virkade apor i inlägg ovan!!!

    SvaraRadera