måndag 25 juli 2011

Who went bananas?

Ja, man kan verkligen undra vem som went mest bananas med det här tyget... Designern Inez Svensson, IKEA som valde att trycka upp tyget, min mamma som köpte 10 meter (tror trots allt inte att det var mamma som är värst bananas - det kostade endast 9 kr/m och är ett rejält bomullstyg - ett erbjudande en tygnörd inte kan motstå även om man inte har en (ban)aning om vad det ska bli), eller jag som äntligen kom på vad det skulle bli?!

Det har legat och mognat i botten på en låda på vinden men kastade sig upp nyss när jag var uppe och försökte rensa - för sjuttielfte gången (om jag någon gång skulle starta en sekt är det inte omöjligt att den skulle heta städa i din garderob så blir du fri...). Bananerna befann sig för en sekund i samma synfält som två inte alltför fräscha madrasser. Såna där som varit med om en del men som är så bra att ta fram om någon vill sova över.

Två bananflugor i en smäll!! Minska tyglagret och få fina madrasser - bananskal blev det! Blev en bra bit kvar av tyget så om någon är sugen - ta banankontakt med mig :-)


5 kommentarer:

  1. Tar tillbaka resten tack! Morsan

    SvaraRadera
  2. jag tycker tyget är lite ful-coolt liksom =)

    SvaraRadera
  3. Blev riktigt nöjd med resultatet faktiskt, tyget är ju coolt - det gäller bara att hitta rätt användningsområde! Inget allt-i-allo-tyg som smälter in överallt precis :-)

    SvaraRadera
  4. Det där tyget minns jag från min barndom! Tror det fanns på dagis :)

    SvaraRadera
  5. Sådär passar det väl perfekt!

    SvaraRadera