onsdag 20 juli 2011

Sko-eller-lite-vad-som-helst-påsar

Två förvaringspåsar såg dagens ljus i samma sy-veva som tvättsäcken. Tänkte mig att de skulle bli skopåsar till mig och det kanske de får vara så småningom - just nu har mina knoddar fyllt varsin med klingar och strumpor. Ett bra sätt att hålla liiiiite mer ordning i resväskan :-)

Mönster och sömnad: ta lagom stor tygbit, sy ihop sidorna, sätt i öljetter, sy kanal, trä i resår - klart! Använde Cover Pro:n för att sy kanalen, sydde både en söm i överkant och en i nederkant av kanalen. Blev snyggt - förutom på den första påsen då jag kom på att jag skulle sy den övre sömmen efter att jag satt i öljetterna så jag kom liksom inte runt hela vägen... Tänka efter före... här vi hört den förut eller ;-)

Material: tunn tryckt bomull och rundresår från Stoff & Stil, snörstopp från Bibbi samt öljetter.

Och? Nöjd med att jag äntligen använt dessa tyger som jag köpte bara för att de viskade att de ville följa med hem...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar