söndag 17 juli 2011

Tvättsäck


Fortsätter på husmor-fixar-o-domar-temat! Fick ett svårt anfall av sylust (och kors i taket var jag ensam hemma) som jag försökte använda till att göra slut på lite tyg... Fick en idé om en påse som kan användas till att packa i och sen förvandlas till tvättförvaring. Liksom trött på att kasta ner allt huller om buller i (ack så praktiska) ikeakassar.

Material: jeansstuv från Ohlssons, jeanstråd och dragkedja från Bibbi - allt framtrollat ur bra-å-ha-lådan.

Mönster: hitte-på. Gjorde en tvättsymbol - ritade med skräddarkrita och sydde med trestegs zickzack och jeanstråd.

Och: den funkar - nu testas den live på semester :-)

2 kommentarer:

  1. Den blev ju jättefin! Du är så huslig... ;) När kommer du och dricker kaffe med mig? Kram!

    SvaraRadera
  2. Aha, den väskan såg jag när jag ehhh, tvättade händerna och tänkte "vilken smart tvättväska". Tänkte att du kanske köpt den på typ Granit eller liknande. Hur korkad är jag? Klart att du sytt den själv :)

    Tack för senast!
    Kram
    Karolina

    SvaraRadera