lördag 16 oktober 2010

Ingen rädder för slasket här!

Skoskydden är ute och går i det frostiga photoshoppade gräset på mitt vardagsrumsbord...
Tre par skoskydd som legat tillklippta i en eeeeeeevighet blev vips svisch klara häromveckan när jag hade ett allvarligt samtal/rejäl drabbning med min UFO-låda. Jag vs UFO-lådan 3-0!! Ett par stannar här hemma (inbillar mig att jag kommer använda dem alla de där gångerna men egentligen redan gått men i sista sekund kommer på nåt man glömt) och två par flyttade till dagis. Där sällskapar de nu med prototypen som jag sydde förra hösten. Prototypen har överlevt en hel vinter på dagis! Vet inte hur många som använt dem man jag har nyttjat dem i princip varje dag under de blöta/snöiga månaderna.

Material: vattentätt tyg, en fyndstuv från Ohlssons (samma som i burväskan), resår Bibbis.

Mönster: hitt-e-på, klipp fyrkant - vik på mitten - sy ihop kortsidor - vik ner övre kanten, sy resårkanal - sy av ett hörn för häl - trä i resår.

Och? Rackarns vad skönt att de är klara, varje gång jag rotat i UFO-lådan har de stirrat på mig och viskat "snart är det höst".

Värst just nu: vad har hänt med min blogg?! För varje inlägg jag skriver blir den bara fulare, fulare och knepigare... Usch, måste städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar