torsdag 14 oktober 2010

Tack för hjälpen-väskor och mössor!




Ära vare gud i höjden - denna har jag gjort i slöjden! Ett ständigt återkommande paketrim här hemma - för visst är det kul att ge bort något man gjort själv!! Extra kul är det ju om man kan knåpa ihop nåt som mottagaren BEHÖVER!

Den här väskan behövde mottagaren verkligen! För man kan inte åka med sin hundbur genom halva Europa utan att kunna bära den på nåt vettigt sätt. Jag hoppas att den funkade som den skulle! Undrar om hon hade guldmedaljen i den på vägen hem :-D En burväska är väl en fis i rymden jämfört med all hjälp med hundpassning och träning som jag fått, så jag toppade med en mössa (då blev det typ två fisar i rymden då...).
Den andra mössan åkte tillsammans med en fårkasse till Eva som har hjälp mig massor med hundval och träning. Tyget valde sig själv liksom, kan inte bli något annat än får till vallningsfrälsta!    

   
 Material: mössor jersey från Jofotex, burväska vattentätt tyg (äntligen ett bra användningsområde) och band från Ohlssons, kardborrband från gömmorna, vävt fårtyg till väska samt svart tyg till foder från gömmorna.

Sömnad: mössor eget mönster, väskor mäta lite-klipp-å-sy-hitte-på!

Och? Alla glada :-)



1 kommentar:

  1. Jättefin kasse och mössa, tusen tack Karin!!!

    SvaraRadera