fredag 8 oktober 2010

Andrahandssortering...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Eller egentligen blir det nästan aldrig som man tänkt sig. Eftersom man allt som oftast tänker att "den här gången blir det perfekt"... Oftast är det ju bara man själv som vet att det inte är perfekt (och egentligen är det kanske perfekt men man är smittad av prestationsbacillen...) - men ibland SYNS det ju till och med...

Som på den här (i övrigt näst intill perfekta bodyn) - var så nöjd med sömnaden och tyckte den blev så fiiiiin, men det var lite för sent på kvällen när jag satte i knapparna... ALDRIG ALDRIG sy när man är trött!!

Dregglisarna kan man också hitta fel på om man synar noga - i och för sig på baksidan men jag veeeet ju att det finns där. Fyra små alster som är fina men inte perfekta... de fick åka med posten till kusinen. Det blev inte perfekt det heller. Kusinen hade redan växt ur 62...

6 kommentarer:

  1. Men det gör ju inget, det ser jättefint ut. Om du inte nämner det är det ingen annan som ser.

    SvaraRadera
  2. Jag är också smittad av prestationsbacillen... Det är en jobbig bacillusk. Men som lilla Gryn säger, det är oftast bara man själv som märker det. Tycker också att det blev jättefint!!

    SvaraRadera
  3. Ja, usch, vilken jobbig bacill det där är. Jag har massor av den här hemma också.
    Så fina saker!! Gillar särskilt den gula bodyn!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det är svårt att sy något som man är helt genomnöjd med. Alltid har man fått fästa tråden extra eller liknande någonstans där man inte har tänkt sig.

    SvaraRadera
  5. Superfina!! Mina saker är tyvärr aldrig perfekta...

    SvaraRadera
  6. de där imperfekta sakerna brukar dock bli perfekta när de sätts på barnet, om de inte redan växt ur storleken.

    ser fint ut tycker jag ändå!

    SvaraRadera