måndag 31 maj 2010

Roligt i regnet med kringresande cirkus!


I lördags samlade jag och Strömming ihop vårt pick och pack och begav oss till Vasaparken i Uppsala och Kreativ Happening! En del kom fram ut lagret och en del var nyproducerat för det här tillfället. En lyckad dag även om vädret inte var på vår sida - besökarna var inte jättemånga men de som kom handlade gärna. Tack till alla som tittade in hos oss - och tack till arrangörerna! Har hört rykten om att det blir ett till tillfälle i sommar.

Vi hade bestämt att jag skulle ta med ett parasoll - bara utifall utifall utifall det skulle bli regn. På lördagsmorgonen strilade (hm, forsade...) regnet från en blygrå himmel. När jag stod utanför bilen med parasollet i handen insåg jag ett parasoll i regniga parken skulle vara ungefär som en fis i rymden - just då kom jag på att mitt hundtält låg och värmde hyllan i garaget!





Lite cirkusvarning - men vi och (nästan) alla alster var torra hela dagen. Då och då blev det uppehåll och borden - tillsammans med Strömmings praktiska piskställning - åkte in och ut i tältet.

6 kommentarer:

  1. Oh, där skulle man ju ha varit!

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det skoj, trots regnet! Så fina bilder du fick till! Kul att se! :D

    SvaraRadera
  3. Jag hade verkligen velat vara där, även om det regnade! Skönt med tältet!!!

    SvaraRadera
  4. :) Tur att du hade tältet! Ser riktigt mysigt ut.

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder! Och allt såg jättefint ut när jag var där och kikade!!

    SvaraRadera
  6. Åh så kul det låter!! Ja, inte regnandet då utan själva happeningen!!

    SvaraRadera