lördag 8 maj 2010

Byte med makrill!

För ett tag sen slängde Makrill ut några krokar och fiskade efter antingen en bit tyg med Mjuka tygers gröna fordon - eller en tröja i det samma. Som lockbete fanns erbjudande om Makrillplagg i yngelstorlek.

Jag nappade på ett byte och räknade snabbt ut att min mängd gröna fordon skulle räcka för att inte torska på det uppdraget. Just då hade jag bra flyt, sömnaden gled på som på en räkmacka och plaggen sprutade ur maskinen i stora stim. Så Makrill behövde inte vänta så länge på att håva in sin fångst - och med vändande båt kom en elefanttröja och dessutom en bonusmössa, tackar!


Men sen  var det något som gick på grund så det här inlägget har legat till sig nästan lika länge som en surströmming eller en sån där isländsk nergrävd haj... Nåja, nu är det ute på nätet iallafall...

4 kommentarer:

  1. Det tog några ord innan jag fattade varför bokstäverna var knasigt olika storlekar ;-) Underfundigt!!! :-D

    Härliga kläder, det är skoj med byte!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! Ett inlägg i min stil ;)

    Jag har ju inte bloggat om din tröja ännu *skäms*. Anledning: makrillen blir helt tokig så fort tröjan är framme - han vill ta på den direkt. Och den där killen är ingen direkt linslus... Men s n a r t ska jag försöka mig på en live-bild.

    Elefanttröjan missade jag dessutom att fota *skäms ännu mer*

    Kram och tack för bytet!!

    SvaraRadera
  3. Haha, du skriver lika kul som du syr snygga plagg! :-)

    Titta gärna in på min blogg och var med och tävla om en Simsalabim-klänning och mössor.

    SvaraRadera
  4. Jättefina skapelser båda plagg. A win-win-situation.

    SvaraRadera