söndag 11 oktober 2009

UFO - titt ut!

Nu har alla UFO:n jag skrev om här fastnat på bild! Och förflyttat sig från kameran till datorn, passerat photoshop och äntligen äntligen tagit dig ut i cyberrymden. Både sy-ufon och blogg-ufon liksom...
















Först kommer 8 par brallor i storlek 50-62. Det här är "rester" efter beställningar, ibland känns det betydligt lättare att börja om från början än att rätta till ett fel. Men elefantbrallorna... skulle sy ETT par men upptäckte att jag klippt två vänsterben - som sen blev liggande i högen. När jag hade klippt högerben upptäckte jag att det visst var ett vänster och ett höger ändå från början... Klippte och klippte och till slut blev det tre par, jag förutom det paret som för länge sen åkt till sin beställare :-)

Två dreggelscarfs låg och väntade på att få trådar fästa och knappar ibankade - snabbt fixat när man väl gör det. En handduk som använts i tusen år och blivit sådär mjuk mjuk mjuk passade perfekt att göra tvättlappar av. Overlockade kanterna och fixade upphängning antingen genom ögla med band eller knapphål. Passade på att prova alla varianter på knapphål som min nya maskin kan. Hur enkelt som helst, man bara stoppar i knappen i foten, sätter ner nålen och trycker på en knapp. Sen kan man gå och fika - eller passa på att fästa trådar.

Två t-shirts till lillebror i storlek 86 sisådär. Kaninerna har legat i en evighet sen jag och CP:n blev osams om det var nödvändigt med hoppstygn eller inte. Piraterna är en räddning av en tröja i storlek 104 som var tänkt till storebror - ALLT gick fel.

Tre par brallor i lite större storlekar fanns också i lådan. De röda velorisarna är en del av en beställning som det aldrig blev något med (från beställarens sida), jag fick en förfrågan och fick en massa ideér som jag ville prova innan det egentligen var något klart. Det skulle bli ett set med den här tröjan och det var verkligen dags för dem att bli klara, har legat sen innan jul förra året - med bara resåren kvar... De är iallafall GRYMT snygga, är supernöjd. Sådär lagom tajta upptill och härligt pös i benen. De passar inget av mina barn just nu så jag velar lite mellan sälja eller lägga i växa-i-högen... Där hamnar iallafall de grön-randiga velourbrallorna, snygga på utsidan men insidan är sisådär :-) Elefantbrallorna är en del av en beställning men när jag var klar med dem såg jag att det är ett fel i trycket mitt fram - det får bli ett nytt par till beställaren.

8 kommentarer:

  1. Oj hjälp vad många snygga ufon som har landat! Snyggt jobbat! Nu förtjänar du verkligen lite nytt tyg att sätta saxen i! Kan säga att I bara älskade djungeltyget så hoppas dina barn blir lika förtjusta! Om det nu är tänkt till dem!

    SvaraRadera
  2. Heja! Vad mycket fint som låg och väntade i UFO-högen!

    SvaraRadera
  3. Du, är det inte lite mycket fusk att gå och fika medans maskinen gör knapphål;-)? Den nya maskinen går varm hos mig med. Långärmade ufo-t-shirt görs på löpande band. Tygerna har legat sedan i juni om inte längre...

    Vilket mönster använder du till de där stora byxorna?

    SvaraRadera
  4. Oj vad imponerad jag är! Så mycket fint! Har oxå pirattyget hemma och det ligger en tröja utklippt och väntar på att bli sydd - din variant är tokfin!

    Undrar oxå om mönstret på de röda byxorna - har försökt få till den modellen flertalet ggr utan att lyckas - kan man få lite jälp kanske? ;-)

    SvaraRadera
  5. Härligt!! Skoj när det minskar i UFO högen och det kommer så fina alster ur den.

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag blir avis! Vill också bli lite lättare i Ufo-högen och dessutom få såna snygga ufon...
    Men tiden finns inte ens till att sy vanligt så ufona får snällt bli kvar i högen ett tag till :-)
    Jättefina saker!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig känsla det måste vara att ha fixat så många ufon!

    SvaraRadera