måndag 17 augusti 2009

Förlovningspresent!

Satt på junta med mina väninnor när jag fick veta att min syster förlovat sig! Ja, bättre anledning att pyssla en present finns ju knappast :-)

Jag hade betämt mig för att INTE INTE börja med namnsmycken eftersom jag liksom redan har saker i typ tusen olika pysselkategorier redan och det verkade krångligt och dyrt (och jäääättekul)... men efter att ha hälsat på hos Lillofant och sett hennes fina smycken så kunde jag inte låta bli att handla hem lite prylar.

Först ut blev alltså ett "par" halsband :-) Ett på kulkedja där brickan och en hjärtberlock hänger från en större ring och ett med vaxat bomullsnöre med två brickor. Jag hade inget lämpligt kort hemma och en förlovningspresent bör väl åtföljas av ett sådant. Och som sagt, jag har ju rätt mycket i mina lådor så en gammal filmis med Lassie fick rycka in - stansade ett hjärtformat hål - klart! Mottagarna blev glada!

6 kommentarer:

  1. Jättefina halsband! Ja, det är verkligen kul att stansa namnsmycken och att göra smycken överhuvudtaget! Jag vet inte om smyckestillverkningen är så jättemycket dyrare än att köpa tyger? Kul är det i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Grattis lillasyster och grattis storasyster till HELT fantastiska smycken!! Jag är SÅ importerad!!! Och undrar givetvis ungefär hur dyrt det är och hur svårt det är... ;-)

    SvaraRadera
  3. Suuuperfina! Du är så duktig!

    Kram
    Karolina

    SvaraRadera
  4. Tusen tack kära syster!
    Dom är verkligen jättefina och vi blev jätteglada.

    Världens bäste pysselsyrra!

    Kram från Stina och blivande man

    SvaraRadera
  5. Var ju bara tvungen att kolla in din blogg efter dagens fika! Kul att upptäcka en till pysslare. Fina saker du gör!!

    SvaraRadera