tisdag 9 juni 2009

Do-redo eller vad det heter

Jag kan inte "reglerna" för do-redo men jag tror jag har gjort det :-) En jeansskjorta som legat oanvänd i mammas garerob och sen hamnat i min "det här kan man kanske göra nåt med hög" har förvandlats till ett par muddjeans.

Bröstickorna blev bakfickor och sömmar på ryggen blev dekorsöm på benens framsida. Lyckades återvinna fickorna och sömmarna på ett riktigt bra sätt!! Även resåren är återanvänd.

Mönster:
Freestajlad Meedoms form 1 i storlek 98 - kortad midja och rejält förlängda och utställda ben.

Material: jeansskjorta och resår från återvinningshögen, mudd.

Och? Grymt nöjd med baksidan - inte lika nöjd med framsidan och midjan. Övervägde att sy fickor fram och det skulle nog varit snyggt - men risken att misslyckas var för överhängande... nästa gång! Sonen älskar dom :-)

8 kommentarer:

  1. Grymma! Speciellt baksidan!! :-) :-)

    SvaraRadera
  2. Förstår att han älskar dem! De är jättefina!

    SvaraRadera
  3. Mycket lyckat DoRedo-projekt!

    SvaraRadera
  4. Va kul att du tittade in på min blogg! och en till från Uppsala! Vi verkar ju vara många!

    SvaraRadera
  5. Superjusta. Det är kul att göra kläder av gammalt, blir inte så ofta dock.

    SvaraRadera
  6. Vad bra att du tyckte t-shirten var fin, hoppas den passar storleksmässigt också ;-)

    SvaraRadera