onsdag 6 maj 2009

En bok till!!

En bok till blir det! Den här har jag haft någon månad eller så men den har av någon mystisk anledning legat på jobbet (?!) så därför har den inte visat upp sig här. Den kommer från min moster som hade barn i 70-130 cl - ja när... jo just det, i slutet på 80-talet var det ja :-)

Retro är ju kul - men 80-tals retro...??? Modellerna och sytipsen är helt klart bra men de små detaljerna de tipsar om för att piffa upp plaggen ger mig lätta rysningar. Men snart snart snart kommer vi äääääälska 80-talet lika myckert som vi gottar oss i 70-talsnostalgin nu! Eller vad tror ni?

Den här lilla piffningen med påsydda band liksom brings back the memories!

Boken är ju väldans kul att bläddra i och jag ska lusläsa tips-sidorna vid tillfälle - tack kära Monster-moster!

1 kommentar:

  1. Många av mina plagg har sitt ursprung från denna bok, helt klart många bra grundmönster i den. Ju mer man tittar i den destomer älskar man den! Lycka till med din "nya" bok!

    SvaraRadera