söndag 8 februari 2009

Kottastrof!!

Lyckades äntligen få/ta mig lite sytid i går kväll och satte saxen i igelkottatyget från Kamelont design/Mjuka tyger. Det skulle bli en raglan till äldsta sonen - men det blev.... helt enkelt KOTTASTROF!

Det började med att tyget krullade sig när jag skulle lägga ut mönster och klippa, det kan man ju leva med men efter att mest ha sytt i lydig interlock så är man ju aningens bortskämd. Overlocken var lika lydig som vanligt och sydde snällt alla raglansömmar, men sen! Då fick jag för mig att jag skulle sy coversöm längs med alla raglansömmarna... hoppstygn, trådar som gick av, repade upp när jag inte ville repa upp, ville repa upp men då drog jag (förstås) i fel tråd... osv. Efter att jag sprättat och sytt alla sömmar minst två gånger blev det iallafall hyfsat - och det var mitt i natten.

Nåja, på´t igen bara! Tänkte att det skulle gå bättre idag, man ska ju som bekant inte sy när man är trött så det kanske inte var så konstigt att det blev fel. MEN samma visa idag igen, suck! Till slut var det iallafall bara trådfästning kvar och det ville inte säga lite på detta projekt... och vad händer??!! Jo jag tar tag i en tråd för att kolla var den satt fast och RITSCH så har jag repat fem cm av en söm. Morr! Nu ligger den i UFO-högen och skäms!!

3 kommentarer: