onsdag 7 januari 2009

Tygbrist.... eller inte?!

Jag var bara tvungen att fota min tyggarderob för att påminna mig om att jag har mycket tyger även om det allt som oftast finns nya som lockar...

Hur kan det komma sig att det liksom känns som att det inte kan bli nog med fina tyger i samlingen?! Först hade jag nästan inget trikåtyg alls och sen behövde jag enfärgat att matcha med och sen så behövs det ju mudd i rätt färg och så kan man ju inte motstå alla fina retrotryck och det variation skadar ju inte och...

Ganska nyss kunde jag inte välja att sy i trikå för att jag inte hade någon - nu kan jag inte välja för jag vet inte vilket av mina fina tyger jag vill sätta saxen i... det där är ju fint och kan matchas med det men tänk vilken härlig kombination det här blir och bara kolla det här...

Ja, tygbrist är det ju inte! Eller...

3 kommentarer:

  1. Oh, vad jag känner igen det där tygresonemanget. Och nu har jag dessutom upptäckt att det ofta saknas vävda tyger i mitt syrum, mjuka jeanstyger, manchester i olika färger och valiga tunna bommullstyger i roliga mönster. Behovslistan kan göras hur lång som helst ...Vilken tur att ha en anledning att tygshoppa lite till :)

    SvaraRadera
  2. Åhh, jag tror inte alls att jag har en riktigt lika snajsig samling tyger som du.
    Jag skulle gärna botanisera i den garderoben.. ;-).
    Men visst känns resonemanget igen. Det finns alltid lite av nåt som saknas.

    SvaraRadera