torsdag 25 februari 2010

På björnfällen...

...kan man kanske hamna om man har sådana här sockor!? Jag har aldrig ägt en björnfäll, inte ens sett en vad jag vet, men när jag knåpar på de här sockorna får jag fantasier om fjällromantik och slappa eftermiddagar framför brasan med vinterrosiga kinder. Och framför brasan ligger givetvis en björnfäll. En stor en, som det inte märks om man spiller champagne på.

Nu ser jag fram emot rapporter från min väninna som nu (äntligen... det var en julklapp...host och harkel) är ägare till dessa gå-bort-sockor - jag hoppas på noggrant utförda försök för att ta reda på exakt vilken björnfällskoeffecient de har :-)

Mönster: samma som till de här. Gjorde dem lite längre den här gången.

Material: 200 g "Natur-uld" från lokala garnaffären.

Och? Snygga, sköna sockar - mottagaren nöjd! Mitt försök att fota mina egna fötter på en fejk-björnpäls var väl kanske inte riktigt lika lyckat :-)  

5 kommentarer:

  1. Mmmmm, mysiga (och ursnygga!) sockar, öppen brasa och champagne på björnfäll... Kan det bli bättre!?

    SvaraRadera
  2. Jag är ju en "sucker" för stickat och jag dregglar.... Vill gärna låna mönstret vid tillfälle?

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Ursnygga! Blir oxå lite sugen på mönster...

    SvaraRadera
  4. Ser helt klart sköna ut! Och snygga!!!

    SvaraRadera
  5. Alla sticksugna kan klicka hem mönstret från Garnstudio här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=48&lang=se

    Sticka lugnt :-D

    SvaraRadera