måndag 5 december 2011

Väska - och vetevärmare!

För ett tag sen kom en förfrågan om en "dagiskasse" och en vetevärmare. Dagiskassar har jag sytt förut - men någon vetevärmare har aldrig producerats, även om jag TÄNKT göra det ett antal gånger. Beställaren tyckte dock att det var okej att vara testpilot så det var bara att sätta igång :-)


För väskan var önskemålet orange, brun, svart, vit - jag kom nästan direkt att tänka på tyget från IKEA. Brunt är det inte - men resten täcker det in! Svart foder och svart snedslå till det. Något mönster har jag egentligen inte - men jag har (som alla andra) knyckt ideén någonstans ifrån :-)

Vetevärmaren är tillverkad i linne och fick ett fodral i bomull (IKEA). Sydde av i fyra fack  för att hindra vetet att hamna i ena änden av värmaren. Jag har inte kört produkttest på värmaren så jag hoppas att beställaren rapporterar när den testats! Vetet är fodervete från Granngården, den säcken var stor så jag tror bestämt att jag får tillverka fler såna här...

4 kommentarer:

  1. Jättefin väska! Mer som en väska än en kasse tycker jag ;) Vetevärmaren verkar du ju också ha fått till ordentligt!

    SvaraRadera
  2. Älskar tyget du har använt till väskan, orange och svart passar riktigt bra ihop!

    SvaraRadera
  3. Tyget till väskan är helt perfekt. Är väldigt förtjust i det, både i den orangea och den svarta varianten.

    Vetevärmaren ser kanon ut! Snyggt med Ikeatyg där också.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg både väska å vetevärmare! Båda grejerna är med på min "måste testa"-lista :-)

    SvaraRadera