fredag 7 januari 2011

Nytt år, nya maskiner, en ny bokstav...

Kan det här bli året då inte vart och vartannat av mina inlägg börjar med något som har med bloggtorka att göra?!? Men torka har det varit!! Detta gäller dock endast i bloggen - många många alster har blivit till i min lilla syskrubb. Det mesta har jag fotat men de bilderna ligger i min gamla dator - som valde att ge upp och med sig in i evigheten tog den alla filer på sin disk... Jag velar nu fram och tillbaka om jag ska låta den åka på återupplivning - eller iallafall göra ett försök att operera ut alla bilder. Bilderna på sånt som är sytt är det ju inte hela världen om de går upp i rök, men värre med ett års bilder på barn (och hund...)! Trots att jag införskaffat en extern disk just för detta ändamål så fastnade tummen väldigt hårt i det berömda hålet - men så fick jag också mitt straff...

Alltså har jag fått skaffa mig en ny dator, en vanlig enkel en - men den går snällt, brummar och bränns inte som den gamla :-) Dessutom har jag köpt en ny (begagnad) KAMERA, en Nikon D40 som jag hoppas ska ge mig massor med fina bilder. Även om det för vara fotografer är en simpel kamera så är den värsta räcermolijoxen för mig. De att det är så himla svårt att ta bra bilder inomhus och i vintermörker gör ju inte att men får mer lust att blogga. Men nu hoppas jag att det ska bli bättre på fotofronten!

Min gamla trotjänare, en Husqvarna köpt på IKEA för en evighet sen har fått sig en välbehövlig service. Den har liksom stått i skamvrån sen en Janome DC40 flyttade in. Så nu är det fyra maskiner som vill ha plats i skrubben. Försökte även få min sladd till pedalen till min DC40:n lagad (någon har tuggat på den...) - men det är tydligen förbjudet för återförsäljarna att pilla i pedalen. Det som erbjöds var en ny pedal - för typ 1000 riksdaler vilket är ungefär typ en tredjedel av vad hela maskinen kostade. Jag tog med min trasiga pedal hem igen...

Åsså bokstaven då! Även jag har skaffat mig ett F! Har tänkt på det hur länge som helst men fick äntligen tummen ur när jag fick frågan om ett spännande projekt. Under hösten har jag sytt upp några produkter åt BabyRevolution - ett nyöppnat koncepthus som ligger på Kungsängstorg i huvudstaden. Kika in om du har vägarna förbi!!

2 kommentarer:

  1. Först får jag väl skriva "beklagar" och sen "gratulerar"x2 och sedan ytterligare ett "beklagar" för att avsluta med ett "STORT GRATTIS" till effet :) Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. F! Mkt spännande! Vad är det du gjort för BabyRevolution? Var det de tygerna du delvis visade för lääääängesedan på bloggen?

    SvaraRadera