tisdag 26 januari 2010

Som en guldbagge!

Jag har fått två stycken av den här fina utmärkelsen - de kommer från Makrill och Moi! Tur att det inte är livesändning för då hade ni fått se mig kråma mig som värsta Guldbaggevinnaren :-)

Med denna utmärkelse följer att man skall:
- Kopiera Awarden på din blogg
- Länka till personen som gett dig awarden
- Berätta 7 intressanta fakta om dig själv
- Välja 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
- Länka till deras bloggar!
- Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award.

Hm, 7 INTRESSANTA fakta vet jag inte men...
  • Dålig humor är den bästa humorn - jag menar, är inte den självuppblåsande pruttkudden värd ett nobelpris så säg?!
  • Har blivit "hästtjejj" igen - börjat rida igen efter ett uppehåll på 7,5 år - träningsvärken satt i nästan en vecka efter första gången och i morgon är det dags igen...
  • Har varit vegetarian, 2 år tror jag - sen blev jag såååå sugen på korv...
  • ...och eftersom jag vet hur det går till både p slakteri och korvfabrik så vet jag att korv är fina grejjer - iallafall om man läser innehållsförteckningen och väljer med omsorg!
  • Längtar efter (minst) en hund!
  • Är både dålig vinnare och dålig förlorare, härlig kombination!
  • Haft en kort karriär på en pub i England - "speak slowly, I´m schwiiiiidisch" är en mycket användbar fras!
Nu har ju den här awarden cirkulerat runt ett tag så egentligen borde den stanna här men jag vill ändå skicka den vidare - utan någon som helst förväntan på att ni som får den igen ska dra allt ännu ett varv!

Och de nominerade är...

Hallonpajen - ny i sybloggsvängen men jag vet vad hon kan - och att det finns massor som borde hamna i bloggen ;-) Om någon undrar så var det Hallonpajen som var med på det här synörderiet :-)

Sen så "fuskar" jag lite genom att skicka den vidare till en blogg som till viss del är min egen men jag måste bara ge alla i UppSytt en stor kram för vi finns ;-) Underbart roligt att lära känna er i verkligheten, det ger ju bloggläsandet en helt annan dimension. Där hittar du Moi! - snygg blogg, underbara bilder och såååå fina kläder med fantasktiskt arbetade detaljer. Jag säger bara jeansen, jeansen, jeansen! Och tänk att jag bor bara en kvarts promenad från Strömming - den första syblogg jag fastnade för, tack för all hjälp och inspiration!

Och så vill jag faktiskt skicka den i retur till:

Makrill - det var inte så länge sen jag hittade din blogg, men jag trivdes på stört när jag kom "hem" till dig :-)

Hm, ja det där var väl ungefär sju eller... ;-)






3 kommentarer:

  1. Tackar, bugar och bockar. Och minsann, blir jag inte lite svettig av att stå där i rampljuset med dig?! Jag gillar Guldbaggekonceptet - fast vi kanske snarare får en Guldsprätt, eller vad tror du?!

    SvaraRadera