lördag 17 december 2011

Detaljer - farbenmixfantasi

Sist jag var på syjunta hade Karinottilia med sig två lådor med band från Farbenmix. "Jag tar med banden om någon vill kika lite" sa fresterskan (som jag hädanefter kommer kalla henne, först alla underbara tyger och nu banden... ;-)) lite sådär i förbifarten... jahaja, som att släppa lös ett barn i en godisfabrik. Kom hem med åtskilliga meter som jag bara måste ha, bara för att de är så underbara. Planer? Måste man ha det för det man köper?! Om du kikar i inlägget nedan och klickar in hos Mirre syr kan du dessutom VINNA band!

Jag borde nog haft fler planer för de där banden - för nu ligger de och stirrar uppfodrande på mig och liksom vill BLI nåt! Några små snuttar har jag iallafall omvandlat! Häromdagen bytte jag en dragkedja i storebrors jacka och piffade upp det hela med en snygg "dragflärp".

Idag har jag städat, fixat, rensat, klippt och sytt en del - det mesta ska bli julklappar så de kanske visar sig här lite senare. Och så har jag pysslat en nyttogrej - jag har tappat bort mitt (hm... jobbets) USB-minne och jag tänkte undvika att göra det igen! Sydde en USB-rem som ju kan vara en nyckelring eller lite vad man vill :-)
Enkelt - sytt på ett band på "baksidan" av en bit snedslå - så som Karinottilia gjort armband. För ett lite stadigare band strök jag på mellanlägg inne i snedslån, nyckelring från bra å ha lådan, sy ihop, klart :-) Fint, eller hur! Ibland är det de små sakerna som man blir extra nöjd med, den här prylen gör mig glad!

Lite mindre glad är jag över att jag inte har tid att fixa med bilderna till bloggen - men jag har bestämt mig för att det är viktigare att det blir inlägg med halvdana foton än inga inlägg alls!

2 kommentarer:

  1. Vad fiffigt! Så himla kul att se vad alla hittar på med sina band. Den här varianten var ny...

    SvaraRadera