tisdag 23 november 2010

Ponny-PIF

Det var en gång för länge, länge, länge sen... så länge sen att jag nästan har glömt det (eller jag har glömt det, många gånger - men jag har kommit på det lika många gånger). Att jag hoppade på en PIF alltså. Då och då kikar jag försiktigt ut ur skamvrån och tänker att NU ska de där PIF:arna iväg. Mina mottagare har fått vänta alldeles alldeles för länge - en sydde jag och skickade i början på hösten, men då glömde jag förstås att blogga...

Direkt när jag såg det här så visste jag att det skulle bli min PIF till Anna! Det gick liksom inte att undgå ett visst hästintresse när man kikar i hennes blogg :-) Paradhanduken har jag fyndat på Röda Korset och den låg till sig ett bra tag innan jag kom på att den skulle bli ett förkläde!

Material: Paradhandduk från Röda Korset, band från gömmorna.

Mönster: höfta och klipp.

Sömnad: kanta med snedslån - klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar