måndag 21 december 2009

Dockan-in-da-hood

Dockan och ja... andra dockan på catwalken!

En docka som ligger och väntar på att tomten ska hjälpa honom att flytta hem till sin nya "mamma" behövde en outfit! Fick en "fria-händer-beställning" på dockkläder och det blev 5 plagg som alla gillades av beställaren och nu kommer hamna under granen :-)

Ett set i blå velour, jacka med muddkrage och mudd i ärmslut och muddbyxa. Muddisar i lila velour/limemudd, på bilden matchad med elefantkofta. Den blå dressen är underbar men bäst blev nog den röda hoodien!



Material: Elefanter från Jofotex, röd och blå velour från gömmorna, lila velour och brun interlock från JNY, lime mudd från SoS. Tryckknappar från Prym.

Mönster: Egna ritade utifrån dockan, fick göra några versioner innan det blev bra och med tillräcklig vidd så att det ska vara lätt att klä av och på.

Sömnad: Kantband med CP:n, resten på overlocken.

Och? Nöjd med resultatet även om jag hade tusen ideer till som jag ville prova ;-) Grymt nöjd med huvan på hoodien! Mindre nöjd med fotokvaliten... men kläderna har redan flyttat så man tager vad man haver. Den blå dressen var svår att skiljas i från men jag hoppas den blir väl använd och omtyckt i sitt nya hem.

4 kommentarer:

  1. Lyxiga dockkläder!!! Grym hoodie!

    SvaraRadera
  2. Jisses, vad snygga! Men är det inte superduperdunderpilligt att så dockkläder?! Arvids docka borde verkligen få lite nya kläder, men jag fasar för pillet...

    SvaraRadera
  3. Superfint! Jag sydde också lite dockkläder i julklapp men lite enklare modeller.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina dockkläder du har gjort

    SvaraRadera