onsdag 7 september 2011

Glad stad!

Knuffade undan alla andra projekt som tornat upp sig framför symaskinen och satte saxen i underbara "Staden" som Strömming tagit fram och säljer i sin webbshop - kika in där! Staden är - förutom att vara grymt snyggt - tryckt på ekologisk bambuinterlock, visst är det bra att vi kan vara snälla mot naturen samtidigt som vi får vårt lystmäte av mönster och färger.

När jag hämtade mina metrar hos Strömming i fredags pratade vi om hur kul det är med ett tyg som tillåter så mycket olika färgmatchningar - passade på att testa några matchningar i den här tröjan till storebror.

Material: om det undgått någon - "Staden" från Strömming, interlock (kanske JNY) och mudd (tror den är egenfärgad) från gömmorna.

Mönster: Meedom form 1, 8 år.

Och? Blev precis så fint som man kunde föreställa sig - storebror är nöjd. Och är det möjligen så att jag FÖRST med att blogga ett plagg i detta tyg?! En sybloggares hemliga dröm kanske har besannats ;-)

6 kommentarer:

  1. Vad fint!
    Kanske man borde beställa.. skulle vilja hålla mig till ekologiska och återvunna tyger, men det är ju så svårt då det finns så mycket fint..

    SvaraRadera
  2. Snygg blev den, och nej, jag har inte sett något annat stadsplagg än. Nu sätter du liksom ribban :)

    SvaraRadera
  3. vill också ha stad i storlek 92!!!

    SvaraRadera
  4. grymt snygg! jag som "måste" köpa så mkt annat tyg nu...äh, måste nog köpa detta med - precis min stil, tänker till vuxna måste det ju bli jättecoolt!

    SvaraRadera