lördag 19 mars 2011

Semester - fast tvärtom!

Ibland blir det inte som man tänkt sig! Jag skulle ju bara gå till jobbet och göra det på rutin - inte så att jag på något sätt tänkte fuska men liksom rida på jag-kan-det-där-nu-vågen ett litet tag. Hade bestämt mig för att sextisjuochenhalv procent var lagom. Så det skulle bli - om än väldigt lite - mer tid än innan över till att sy sy sy! Jag till och med skaffade det berömda F:et för att få lite fart på det hela.

Då - helt plötsligt och ganska oväntat fick jag ett nytt jobb! Ja, jag sökte ju jobbet så helt ovetande var jag ju inte - men det kom så plötsligt. Är kvar på samma kontor så ingen jätteomställning på det sättet - men helt nya arbetsuppgifter och så har jag gått upp i tid. I och för sig "bara" till sjuttifem procent men det är iallafall en timme mer om dagen än innan. Det värsta och bästa är att mitt nya jobb är spännande och roligt - jag får massa ideer hela tiden och måste TÄNKA!

Det känns jättekul - men samtidigt så innebär det att sömnaden får stå tillbaka ännu mer än tidigare. Därför har jag bestämt mig för att skicka bloggen på semester ett tag! Det är ju så kul att skriva men just nu känns det mest som ett dåligt samvete.

Men jag finns här och jag syr - tveka inte att höra av dig om du vill fråga något eller göra en beställning!

Vi ses om ett tag! Ha en skön vår!

1 kommentar:

  1. Grattis till nya jobbet!! Förstår att det är svårt att hinna med allt så du gör helt rätt i att pausa bloggandet lite. Är ju inte meningen att det ska ge någon dåligt samvete. Nu kan du sy om/när du hinner och njuta av det.

    SvaraRadera