lördag 26 juni 2010

Molnig filt och bebisset x 2

Midsommar firades i goda vänners lag - och därtill bekantskapskretsens två nyaste tillskott. Nyfödingspaketdags alltså :-) 

Jerseymoln och turkos velour från JNY åkte fram - härligt somrig färger och sköna material. Efter vissa kommunikationssvårigheter med Cover Pro:n så blev filten till slut kantad - det blev två skarvar, därav två namnlappar. Min första filt med CP:n! Det blir ju bra när det blir bra men vi var inte överens... man kan väl sammanfatta det med att jag vann tillslut - men det krävdes en rejäl insats med synålen för att fästa alla trådar. 

Fortsatte på samma tema med byxor och body i samma kombination som filten.

Ytterligare ett set - som blev en present från jobbet till en av vår kollegor. Hann inte fota innan leverans men det fastnade på bild när det kom ut ur paketet. Kaniner och röd velour från JNY, lime jersey till kantband från Mjuka tyger, färgade knappar från Snapsource.


4 kommentarer:

  1. Hoppas du haft en skön midsommar?! Vilka härligt somriga färger på de två seten. Och så måste jag ju säga att jag verkligen gillar star wars-skjortan i det tidigare inlägget :)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag också fått mitt nyfödingspaket (trots att den nyfödda inte blivit nyfödd ännu)! Gud så fint:)

    SvaraRadera