onsdag 10 september 2008

"Dagiväska" nr 2!















En "dagiskasse" till stora killen var det tänkt - vet inte om den kommer användas till det eller om den får följa med till marknaden jag ska stå på på söndag... Fast jag vet inte om jag vill skiljas från den, är rätt nöjd både med hur det blev och med tyget.

Mönster inspirerat av Knåpmodern med lite ändringar. Dels gjorde jag väskan större, ca 50 cm kvadrat och så förlängde jag delarna och sydde ihop i botten + sydde av för hörn. Då slapp jag trixa med bottenplattan, det där med att nåla o va noga är inte min grej. (Mycket dumt, eftersom jag samtidigt är petnoga med att det ska bli snyggt...). Handtaget förlängde jag med en bit av fodret på utsidan och tvärtom på insidan.

Tyget är ett örngott som jag fyndat (hm, iallafall köpt) på Tradera och fodret är en stuv från IKEA. Öppningen är kantad med vanlig bomullssnedslå - satt först och höll i ton-i-ton-grönt men kunde inte låta bli det nyinköpta lila kantbandet. Lite knasigt men SNYGGT!!

1 kommentar:

  1. Snygg dagisväska! Jag gillar bl.a. handtagets förlängning!

    SvaraRadera