torsdag 14 augusti 2008

Inviger pysselbloggen med att visa dagens alster! En liten väska/kasse som är tänkt till lilla killens leksaker. Inspiration har jag hämtat från Knåpmoderns "dagiskasse". Har ändrat måtten för att få tyget att räcka till men principen är den samma.

Tyget är ett retro-örngott som jag köpt på en loppis för en tia - egentligen alldeles för tunt men jag använde vlieseline så det blev hyfsat. Dags att åka till ett stort känt varuhus och köpa lite stadigare tyger som kan passa som foder i sådana här skapelser! Men jag bara måste lära mig att sy på kantband på ett snyggt sätt...

Vi får se om lillebror får behålla kassen - storebror har varit med och sytt och verkar rätt förtjust i den :-) Han påstår att den är för stor för brorsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar